söndag 9 november 2008

Fototriss - Så här ser det ut där jag är idag

Gick ut i trädgården i morse medan det fortfarande var uppehåll och kan härmed presentera 3 dagsfärska bilder.



Bakom ladugården ser det ut så här en dag som denna. Skräpigt är det varje dag men inte lika grått. Ganska vackert ändå.



Det här var inte lätt att fota men jag var tvungen att visa det här äppelträdet. Önskar att dom varit röda. Det ser ut som om äpplena hänger i snören.



Här en överlevare som dröjer sig kvar i Ölandstoken.

Fler bidrag till veckans Fototriss hittar ni HÄR!

26 kommentarer:

Anonym sa...

Tjusiga bilder alla 3 MEN den med äpplena blir direkt min favorit!

Skithäftigt!
Ha en skön kväll!

Veronica sa...

Fina bilder!
Äpplena var ju jätte cool men tycker att den stackars blomman var jättefin!
=)

Lotta 8`) sa...

Höstbilder - härligt! Trots allt det gråa, tycker jag det är vacker ute - man får bara leta lite..... bilden med äppelträdet är riktigt läcker! Blir min favorit =) Ha det gott, 8`)

maria_6909 sa...

Jag gillade den första bilden allra bäst, men fina alla tre! =) /maria_6909

Eva-Lena Sjösteen sa...

Tänk vad man ändå kan hitta i allt det gråa som omger oss. Den överlevande blomman i Ölandstoken blir dock favoriten/E-L

Della sa...

Vilken spännande trädgård! Jag tycker det ser så kul ut när äpplena sitter kvar på trädet men alla blad har fallit av.

phoebe sa...

Men vilken härlig triss du fått till=) Kanon!! Jättesvårt att välja men ettan är tjusig...

Helena/Bildbloggerian och Fototriss sa...

Äppelträdet ser verkligen läckert ut, men den lilla solgula blomman värmer fint idag när ingen sol har synts till!

Anonym sa...

Allt som sticker ut i denna grå novemberdag vinner idag... Blomman!!! :-)

annette sa...

Alla tre bilderna är jättefina, den första blev min favorit, gillar gamla grejor och hus!

mvh //annette

Photos by Storm sa...

Håller med dig om att första bilden var fin fastän där var lite "skräp"/Lis

Namn: Eva sa...

Jättefina bilder! Röstar på äpplebilden ... läcker trots att de är gröna!

Trevlig vecka!

Anonym sa...

Ljuvligt att det finns överlevare. Första fotot är min favorit, gillar det där.

/Avsändare Margareta

Synnøve. sa...

Funderar och funderar. Men kan int välja. Får bli alla tre. Så vackra bilder.
kramen Synne.

Ninni sa...

Äppelbilden är ju verkligen härlig...tänk att de hänger kvar fast alla löv fösvunnit. Dekorativt! Och bra fågelmat kanske.
Ha det bra! Kram Ninni

Anonym sa...

Vackert :) Blomman är ju klockren, som en sista glimt av hopp innan snön och mörkret kommer.

Anonym sa...

Har lite svårt att välja mellan tvåan och trean men det får nog bli trean. Den ger lite hopp om att solen kommer lysa igen

Anonym sa...

Hej,vackra bilder.
Dulsinea

Unknown sa...

Jättefina bilder - det är jättesvårt att välja en. Men om du vrider om armen på mig kan jag välja bilden med äppelträdet. Det ser så häftigt ut - naturen har humor den också. Störtskön!

//Harriet

Anonym sa...

Äppelträdet gillar jag!

Pia sa...

Härliga foton, äppelträdet är ju helhäftigt!! ha det gott!

Anonym sa...

Härliga bilder. Men den med äppleträdet måste bli min favorit

Anonym sa...

Härliga bilder!
/Janne

Tant Malin sa...

Ölandstok är så vackert! Den bilden blir min absolut min favorit.

Unknown sa...

Morrn
"Äppelbilden" tycker jag
mest om.
Här borta där jag bor
faller äpplena först.

Ha de bra
Hasse

Jah Hollis sa...

Trevliga bilder. Och än en gång slår det mig att så många som fotat tycks bo utanför de stadsbebyggda delarna av landet.